13 Mayıs 2013 Pazartesi

(EMRÎ DİVANI:Ö.1575)

İster cehennem azabı deyin, ister kabir azabı deyin netice değişmez. Allah'a ulaşmayı dilemek ya da Allah'a yönelmek, bu dünya hayatında olması gereken bir vetiredir.


(EMRÎ DİVANI:Ö.1575)

*ÇÜNKÜ İSKENDER AS,ÜLKELERDEKİ AŞIKLARIN GÖNÜLLERİNDE “ŞAH”OLUR.O’NUN EMMARESİ (RESUL olması)”HIZIR AS’IN YARDIMIYLA YEŞİL TONLU DUHAN “OLAYIDIR.(Duhan/10,11,12,13,14)
*EY BÜTÜN KAİNATIN PADİŞAH’I İSKENDER AS!..SEN ENYÜKSEK TEPELERİN ÜZERİNDE GÖRÜNEN EN PARLAK “MİHR”SİN (Güneş’sin).


Kâinâtı ben gözüm yaşına gark-âb eyledüm 
Bir iki şehr aldı İskender hemîn deryâ ile  
 (BEN KAİNATI GÖZYAŞLARIMLA DOLDURDUM.İSKENDER AS HEMEN BİR İKİ ŞEHİR ALDI)
Ne harâmîdür gözüñ kim tîg-zen kirpüklerüñ 
Aña eylerler tapu saf baglayup alay ile  
 ((KİM Kİ,HAYDUT OLAN GÖZÜN KİRPİKLERİNİ (Kalb’in üzerindeki perdeyi) KESERSE;”ONA SAF BAĞLAYIP DEĞİŞMEYEN PAYE (SERTİFİKA) VERİLİR))
Çünki dil İskenderi iklîm-i ‘ışka şâh olur  
Aña Hızr-ı reh yeşil tonlu duhân-ı âh olur 
 ((ÇÜNKÜ İSKENDER AS,ÜLKELERDEKİ AŞIKLARIN GÖNÜLLERİNDE “ŞAH”OLUR.O’NUN EMMARESİ (RESUL olması)”HIZIR AS’IN YARDIMIYLA YEŞİL TONLU DUHAN “OLAYIDIR.(Duhan/10,11,12,13,14))
Kodum ey şeh olalı mülk-i gamuñ İskenderi 
Mîl-i âhum üstine mir’ât-ı mihr-i enveri 
 ((EY BÜTÜN KAİNATIN PADİŞAH’I İSKENDER AS!..SEN ENYÜKSEK TEPELERİN ÜZERİNDE GÖRÜNEN EN PARLAK “MİHR”SİN (Güneş’sin))
                               EMRÎ DÎVÂNI
http://ekitap.kulturturizm.gov.tr/belge/1-74909/divanlar.html

2 yorum:

KATAGORİLER