BAKARA-80
وَقَالُواْ لَن تَمَسَّنَا النَّارُ إِلاَّ
أَيَّاماً مَّعْدُودَةً قُلْ أَتَّخَذْتُمْ عِندَ اللّهِ عَهْدًا فَلَن يُخْلِفَ
اللّهُ عَهْدَهُ أَمْ تَقُولُونَ عَلَى اللّهِ مَا لاَ تَعْلَمُونَ
Ve kâlû len temessenen nâru illâ eyyâmen
ma’dûdeh(ma’dûdete), kul ettehaztum indallâhi ahden fe len yuhlifallâhu
ahdehu(ahdehû) em tekûlûne alâllâhi mâ lâ ta’lemûn(ta’lemûne).
Ve
(emaniyeye tâbî olanlar): “Ateş bize, sayılı günlerden başka asla dokunmayacak
(günahlarımız kadar yanıp cennete gireceğiz).” dediler. De ki: “Allah'ın
katından bir ahd mi edindiniz?” O taktirde (Eğer böyle bir ahd almışsanız)
Allah, ahdinden asla dönmez. Yoksa Allah'a karşı bilmediğiniz bir şey mi
söylüyorsunuz?Kelime kelime anlamı | ||
1. | ve kâlû | : ve dediler |
2. | len temesse-nâ | : bize dokunmaz |
3. | en nâru | : ateş |
4. | illâ | : ancak, sadece, den başka |
5. | eyyâmen | : günler |
6. | ma'dûdete | : ma'dûd, adetli, sayılı |
7. | kul | : de, söyle |
8. | ettehaztum (e ittehaztum) | : siz edindiniz mi |
9. | inde allâhi | : Allah'ın katı |
10. | ahden | : bir ahd, kesin söz |
11. | fe | : o zaman |
12. | len yuhlife | : asla değiştirilmez |
13. | allâhu | : Allah |
14. | ahde-hû | : onun ahdi, ahdini |
15. | em | : veya, yoksa |
16. | tekûlûne | : söylüyorsunuz |
17. | alâllâhi (alâ allâhi) | : Allah'a |
18. | mâ lâ ta'lemûne | : bilmediğiniz bir şey |
AÇIKLAMA
Bismillâhirrahmânirrahîm
Kur'ân-ı Kerim'e değil de kendilerinin ve başka insanların
yazdıkları kitaplara itibar edenler, Kur'ân'ı bir tarafa atıp onların doğru
olduğuna inanan ümmîlerdir. Bu özellik, ümmîlerle mü'minleri birbirinden ayıran
kesin bir çizgidir. Cehenneme giren ebediyyen cehennemde; cennete giren de
ebediyyen cennette kalır. Bir süre cennette kalıp da oradan çıkıp cennete girmek
diye bir şey Kur'ân-ı Kerim'de mevcut değildir.
İnsanlar şeytanın tuzağına düşerek zannediyorlar ki, Allah'a inanmışlarsa Allah kendilerini cennetine alacak ama Allah'ın emirlerini yerine getirmedikleri, yasaklarını çiğnedikleri, insanlara kötülük ettikleri için sayılı birkaç gün ateş dokunacak, sonra sonsuza kadar cennette kalacaklardır. Ama unutuyorlar ki Allah'a ulaşmayı dilemeyen hiç kimse ebediyyen cennete giremez, yani ebediyyen cehennemde kalır.
AÇIKLAMA
Bismillâhirrahmânirrahîm
İnsanlar şeytanın tuzağına düşerek zannediyorlar ki, Allah'a inanmışlarsa Allah kendilerini cennetine alacak ama Allah'ın emirlerini yerine getirmedikleri, yasaklarını çiğnedikleri, insanlara kötülük ettikleri için sayılı birkaç gün ateş dokunacak, sonra sonsuza kadar cennette kalacaklardır. Ama unutuyorlar ki Allah'a ulaşmayı dilemeyen hiç kimse ebediyyen cennete giremez, yani ebediyyen cehennemde kalır.
BAKARA-81
بَلَى مَن كَسَبَ سَيِّئَةً وَأَحَاطَتْ بِهِ
خَطِيئَتُهُ فَأُوْلَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ
Belâ men kesebe seyyieten ve ehâtat bihî hatîetuhu fe
ulâike ashâbun nâr(nâri), hum fîhâ hâlidûn(hâlidûne).
Hayır
(sandığınız gibi değil), kim, günah kazanmış da hataları kendisini kuşatmışsa,
işte onlar artık ateş ehlidir ve orada devamlı kalacak olanlardır.
Kelime kelime anlamı | ||
1. | belâ | : bilâkis, hayır, öyle değil |
2. | men | : kimse |
3. | kesebe | : kazandı |
4. | seyyieten | : günah |
5. | ve ehâtat | : ve kuşattı |
6. | bi-hi | : onu |
7. | hatîetu-hu | : onun hataları |
8. | fe | : artık |
9. | ulâike | : işte onlar |
10. | ashâbu en nâri | : ateş halkı |
11. | hum | : onlar |
12. | fî-hâ hâlidûne | : orada devamlı kalacak olanlardır |
AÇIKLAMA
Bismillâhirrahmânirrahîm
Kıyâmet günü kimin günahları sevaplarından fazlaysa onlar
hüsranda olanlardır, gidecekleri yer cehennemdir. Orada ebediyyen kalacaklardır.
Kur'ân-ı Kerim cehenneme gitmeye muhteva olarak günahların sevaplardan fazla
olması kıstasını getirmiştir. Ve hataları kendisini kuşatmak demek,
günahların sevaplardan daha fazla olması demektir. O zaman onlar ateş halkıdır.
Gidecekleri yer de cehennemdir.
23/MU'MİNÛN-102:
Fe men sekulet mevâzînuhu fe ulâike
humul muflihûn(muflihûne).
O zaman kimin mizanı (sevap
tartıları) ağır gelirse işte onlar, felâha erenlerdir.
Allah razı olsun."KUR'AN DA CEHENNEMİN DEVAMLI OLDUĞU VE ORADAN KESİNLİKLE ÇIKILAMAYACAĞINA DAİR 53 TANE AYETİ KERİME OLMASINA RAĞMEN 1 TANE DAHİ AKSİNE BİR AYET YOKTUR"
YanıtlaSilDiyeceklerki;"AMA HADİS VAR" Olabilir."HADİS:SONRADAN ORTAYA ÇIKAN SÖZ DEMEKTİR.BU SÖZ EGER PEYGAMBER(Sav)EFENDMİZİN AĞZINDAN ÇIKMIŞSA;HADİS-İ ŞERİFTİR.YANİ ŞEREFLENMİŞ SÖZDÜR" SAV EFENDİMİZİN KALBİNDE KUR'AN YAZILI İKEN KUR'ANA TERS BİR SÖZÜ SÖYLEMESİ MÜMKÜNMÜDÜR ?
Dogru soyliyon uz yilar ca insanlara hikaye anltilsr yeter artik soz Allahin dir hidayet dogmustur ve bu dunyayi ksrinlikdan aydiliga cikaracak elbete
YanıtlaSil