MEHDİ AS İSKENDER ALİ MİHR KİMDİR ? (Şeyh Galip Hz.divanı.1757-1825)
GEL EY!..HIZIR AS GİBİ DEVAMLI HAYAT İSTEYEN AŞIK,BOŞUNA DOLAŞMA BAŞKA YERLERDE.”HER ŞEYİ AÇIKLAYAN (Şerh’eden) İSKENDER AS HAZRETLERİDİR” SENİN DERDİNE DERMAN OLACAK OLAN.
iskender ü Hızr âb-ı hayât isteyen âşık
Gel bundadır etme cevelân Hâzret-i Şârih
((GEL EY!..HIZIR AS GİBİ DEVAMLI HAYAT İSTEYEN AŞIK,BOŞUNA DOLAŞMA BAŞKA YERLERDE.”HER ŞEYİ AÇIKLAYAN (Şerh’eden) İSKENDER AS HAZRETLERİDİR” SENİN DERDİNE DERMAN OLACAK OLAN))
Geçdi nice devrân dahı el’ân yine sensin
Ser-kâfile-i nükte-verân Hâzret-i Şârih
(BUNCA UZUN DEVİRLER GEÇTİĞİ HALDE “BÜTÜN ANLAŞILMAZLARI AÇIKLAYAN KAFİLELERİN BAŞINDAKİ TEK HAZRET” SENSİN)
Tafsîl eden icmâlini tafsîl eder el-hâk
Anlar bunu rindân-ı zemân Hâzret-i Şârih
(BU NÜKTELERİ,ZAHİRDE SADE GÖRÜNEN FAKAT “İRFAN SAHİBİ OLANLAR ANLAR,AÇIKLAR”EY HERŞEYİ AÇIKLAYAN HAZRET)
Sultân-ı Semâ’înin edip dergehin ihyâ
Tâ arşda etdi deverân Hâzret-i Şârih
(TA ARŞ’TA SEMA İLE DERGAH’INI HAYATA GECİRDİN EY!.. HAZRETİ SULTAN ŞARİH)
Gâlib sanâ bir bende-i nâçîzdir el-hâkk
irşâdına olmuş nigerân Hâzret-i Şârih
(GALİP SENİN İRŞD’INA MUHTAÇ ACİZ BİR KULUN OLARAK EL HAK)
Lutfeyle o mahcubu bırakmâ nâzarından
Ey kâşif-i esrâr-ı nihân Hâzret-i Şârih
(GİZLİ SIRLARIN KÂŞİFİ,HERŞEYİ AÇIKLAYAN,BU MAHCUP KULUNU NAZARINDAN MAHRUM ETME)
İskender-i haydar-sıfat pîrâye-bahşı" ma’delet
(ADALET’LE HAYDAR’IN(Hz.Alinin),BÜTÜN SIFATLARI BAHŞEDİLEN İSKENDER AS)
Evreng-i zib ü saltanat hâkân-ı kerrûbî-şiyem
((EN BÜYÜK MELEĞİN HUYU (Nefs’afetlerinden ari) İLE HAKAN SALTANATININ TAHT’INA SAHİP))
Sahib-kur’ânlar serveri dâdârlar dâd-âveri
(KUR’AN SOHBETLERİNİN BAŞKANI ADALETLİ HÜKÜMDAR)
Dehrin hidiv-i sâfderi hurşîd-i nûrâni âlem
((ZAMANIN ALLAH TARAFINDAN,SAF HALE GETİRİLMİŞ (Nefs’ten ari)
HALİFESİ,BÜTÜN ALEMLERİN NUR’LU “MİHR”i(GÜNEŞİ))
Bu Şâdırvânı icâd eyleyip deryayı feyzinden
Velâyetden nî_an gösterdi dervîşâna aşk olsun
(O,ŞADIRVANI İCAD EDİP KENDİ FEYZ’İNDEN BÜTÜN DERYAYI DOLDURDU.BÜTÜN O’NA AŞIK OLAN DERVİŞLER EVLİYA OLDU)
Henüz ol Hızr-ı vaktin himmetiyle rûh-ı iskender
Bulup âb-ı hayat-ı içdi bir peymâne aşk olsun
((O HIZIR AS’IN HİMMETİYLE İSKENDER AS ZAMANINDA,O’NUN RUH’UNA SAHİP OLABİLEN (Allah’a ulaşmayı dileyerek hacet namazıyla Mürşidini bulan kişi o Mürşidine tabi olduğunda Devrin İmamı Mehdi as’ın Ruh’u o kişinin başının üstünde yerini alır onun mutluluğunu gerkleştirecek Fazl ve Rahmet gelmeye başlar.) DEVAMLI MUTLULUK ŞERBETİNİ İÇEN BİR AŞIK OLUR))
Cem ü Dârâ cenîbe – dârîdir
(HER YERLERİN HÜKÜMDARIDIR O)
Gecenin mâh-ı gündüzün mihr’i
(GECENİN AY’I GÜNDÜZÜN GÜNEŞİDİR O)
Âlemin fasl-ı nev-bahârîdir
(ALEMLERİN FASL’I(Herşeyi çözebilenidir) YENİ BAHARIDIR.O)
Sorsan skender ile farkın eger
O pîyâdeydi bu süvârîdir
Şehriyârâ cihâna ihsânın
((SORSAN (Makedonyalı) SKENDER İLE FARKINI ?- O (Makedonyalı Skender) SENİN YANINDA PİYADE SEN SUVARİSİN.SEN BÜTÜN CİHANA ALLAH’IN EMRİYLE İHSANISIN))
Âlem-i gayb yâdîgâridir
((Sav Efendimizin Müjdesi)GAYB ALEMİNİN YADİGARIDIR))
Halk u garb"n teveccühü sanâdır
(BATI HALK’ININ YÖNLENMESİ SANA DIR)
Bu husûsun da bahtıyârîdir
Tıfl-ı endek-sâlihinin sırr-ı kemâl edip zuhûr
(KÜÇÜK YAŞTAKİLERİN DE KEMALE ERİP SALİH KULLAR’DAN OLMASININ SIRRININ ORTAYA ÇIKMASI SENİN BAHTİYARLIĞINDIR)
Âkıbet bu tekye-i vâlâda oldu münzevî
(BU YÜKSEK TEKYE DE İNZİVAYA ÇEKİLEREK NETİCE HASIL OLDU)
Vâsıl-" kurb olacak Gâlib dedi târîhini
Buldu iskender Dede budur hayât-ı manevî
(MANEVİ HAYATTA GALİP,YAKINDA ZUHUR EDECEK OLAN(Mehdi as’ın) TARİHİNİ BULDU.”İSKENDER DEDE BUDUR”DEDİ.)
Tıfl-ı dilimiz kâgıd-ı bâd oynu dilerse
(KÜÇÜK GÖNLÜMÜZ UÇURTMA OYUNU DİLERSE)
Târ-ı nazarı çetr-i felekden kaseriz biz
(ALTIN İPLİĞİ,GECE GÖKLERDEN KESERİZ BİZ)
iskendere zehr-âb-ı fenâdân veririz cân
(ZEHİRLİ SU İÇİP YOK OLACAĞIMIZI BİLSEK TE,İSKENDER AS’A CANIMIZI VERİRİZ BİZ)
Hızrız velî râh-ı ademde râh-beriz biz
(HIZIRIZ BİZ ADEMİN YOLUNDA REHBERİZ)
http://ekitap.kulturturizm.gov.tr/dosya/1-128451/h/metin.pdf
yeryuzunun hz mehdisini bizlere kul degil Hz isa as gosterecek insaallah...
YanıtlaSil